Antalis
En totalt ny kundcenterlösning
NetNordic Àr mycket stolta över att ha levererat en totalt ny kontaktcenterlösning till det globala företaget Antalis. Idag omfattar den hÀr lösningen totalt 7 lÀnder och 550 anstÀllda i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Lettland, Estland och Litauen.
För Antalis var det viktigt att skapa ett enkelt och flexibelt system, som skulle vara anvĂ€ndarvĂ€nligt, samt enkelt för IT avdelningen att uppdatera och underhĂ„lla. Genom att skapa en gemensam lösning som anvĂ€nds av all personal i alla lĂ€nder, sĂ„ kunde Antalis underlĂ€tta mycket för sin egen personal. BĂ„de upplĂ€rning i sjĂ€lva systemet, samt uppdatering av interna rutiner blir sĂ„ mycket enklare att hantera â dĂ„ alla sitter i en och samma lösning. Antalis valde att uppgradera sitt kundcenter eftersom att de ville arbeta pĂ„ en gemensam plattform, fĂ„ en bĂ€ttre överblick över systemet, samt minska alla sina kostnader.
Sammankoppla telefonin med företagets CRM-system
NetNordic kunde leverera den mycket flexibla lösningen som Antalis efterfrÄgade. Den nya kontaktcenterlösningen Àr sammankopplad med bÄde telefoni och CRM-systemet hos Antalis.
Den intelligenta logiken som nu Ă€r inbyggd i kontaktcenterlösningen med kopplingar mellan kontaktcentret, telefoni och Antalis egna CRM-system, gör bland annat att kunden idag snabbt fĂ„r prata med ârĂ€ttâ person hos Antalis dĂ„ de ringer in till kundcetret, istĂ€llet för att fĂ„ vĂ€nta och sedan bli runtkopplad till olika avdelningar.
Detta eftersom att samtalen i det nya systemet nu kommer direkt till den person hos Antalis som har högst kompetens inom just det omrÄde som kunden efterfrÄgar och kan dÀrmed snabbt svara pÄ kundens frÄga. NetNordic har Àven byggt en helt specialanpassad call-back-funktion. Antalis beskrev sina behov och utmaningar, sedan fick de sjÀlva vÀlja hur de ville att deras callback- funktion skulle se ut och fungera.
NetNordic mötte sedan Antalis unika behov genom att skrĂ€ddarsy en lösning pĂ„ deras problem. Antalis berĂ€ttar att bĂ„de deras kunder och dem sjĂ€lva upplever att de nu kan arbeta mycket mer effektivt och professionellt i det nya kontaktcentret. Antalis fortsĂ€tter: âVi upplever en stor skillnad och det har varit en vĂ€ldigt positiv resa för ossâ, berĂ€ttar Cathrine Evensen, Customer Service Centre Manager pĂ„ Antalis Norge.
Förstudien
NetNordic tillsammans med Antalis gick igenom hur Antalis historiskt hade arbetat med sina kunder. Ett flödesschema skapades som beskrev pÄ vilket sÀtt som de kommunicerade med sina kunder. Sedan analyserades resultaten tillsammans. NetNordic föreslog dÀrefter hur Antalis skulle kunna effektivisera sitt arbetssÀtt och pÄ sÄ sÀtt fÄ Ànnu fler nöjda kunder!
MÄlet
Medarbetarna i de olika lÀnderna arbetade i sina egna separata IT-system, vilket försvÄrade för bÄde medarbetarna och för IT avdelningen. IstÀllet ville man skapa en öppen arkitektur dÀr lösningen skulle vara sammankopplat mot telefonisystemet och CRM systemet. MÄlet var att lösningen skulle bli mycket mer flexibel.
Lösningen
Kontaktcenterlösningen Àr en ny helhetslösning som vi kallar för UC Flex. Det Àr en oerhört flexibel lösning dÀr kunden endast betalar för det den anvÀnder. NetNordic ansvarar för helheten och kunden betalar per mÄnad beroende pÄ hur mycket de faktiskt anvÀnder tjÀnsten. Just den hÀr lösningen innefattar integrationer mot CRM system och företagets telefoni.
Resultatet
Antalis har nu en helt ny specialanpassad kontaktcenterlösning, utformad efter deras unika behov. Den nya kontaktcenterlösningen Ă€r Ă€ven sammankopplad med Antalis övriga företagstelefoni och CRM-system. Resultatet blev att alla lĂ€nderna nu kan arbeta Ă€nnu mer effektivt i sin gemensamma lösning. âKunderna fĂ„r mycket snabbare svar av oss idag! Vi har dessutom sett att vi tappar Ă€nnu mindre samtal nuâ.
OM ANTALIS
Antalis Àr Europas ledande grossist och global leverantör inom finpapper, emballage, och förpackningsmaterial. Antalis har över 5500 anstÀllda i sÄ mycket som 43 lÀnder vÀrlden över. De har en ledande position pÄ den svenska marknaden inom papper. Antalis levererar 1,5 miljoner ton papper varje Är.
InnehÄllsÀmneskategori
InnehÄllstyp
Kontakta oss
Ring oss gÀrna direkt pÄ vÄrt telefonnummer +46 8 555 068 00, skicka oss ett mail sales.se@netnordic.com, eller fyll i formulÀret sÄ Äterkommer vi till dig som snart som möjligt! Tack!